MEETINGS

The Fundraisers' Club offers space for meeting, sharing experience as well as opportunities for personal and professional growth.

Following meetings are described only in Slovak.

Eduard Marček
Slovenské centrum fundraisingu 36. stretnutie Klubu fundraiserov privíta Eduarda Marčeka zo Slovenského centra fundraisingu, ktorý sa podelí o nové informácie, trendy a inšpirácie zo svetového kongresu o fundraisingu v Holandsku a z výročného zdieľania skúseností Európskej fundraisingovej asociácie v Berlíne. International Fundraising Congress je podujatím, na ktorom sa každoročne zúčastňuje skoro tisíc účastníkov z vyše 60 krajín celého sveta a ktoré ponúka najlepšie inšpirácie zo sveta fundraisingu. EFA Skillshare je každoročnou príležitosťou na zdieľanie noviniek od partnerských organizácií v Európe a inšpiratívnych spíkrov, tentoraz na tému Fundraising v digitálnom veku. Na stretnutí Klubu sa Eduard podelí o inšpirácie a trendy, ktoré ho na týchto podujatiach zaujali. Eduard sa vo svete fundraisingu pohybuje už od roku 2001, kedy objavil svoju záľubu v zlepšovaní financovania neziskových organizácií. Po založení SCF sa začal venovať kultivácii fundraiserskej profesie naplno. Okrem pomoci iným organizáciam s rozvojom fundraisingu sa venuje aj medzinárodnej spolupráci a networkingu v rámci Európskej fundraisingovej asociácie ako jej viceprezident. Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční tentoraz netradične vo štvrtok 7. decembra 2017 od 15:30 budove Nadácie otvorenej spoločnosti-OSF, Baštová ul. 5, Bratislava.
Anna Podlesná
Nadácia Pontis 35. stretnutie Klubu fundraiserov bude hostiť Annu Podlesnú z Nadácie Pontis. V utorok 28. novembra sa Slovensko po prvýkrát zapojí do #GivingTuesday, sviatku štedrosti, dávania a darovania, ktorý vznikol pred piatimi rokmi v USA. Ambasádorom globálnej iniciatívy pre našu krajinu je Nadácia Pontis. Zapojiť sa môže každý – firmy, mimovládne organizácie aj jednotlivci. Príďte si vypočuť, ako tento sviatok úspešne funguje v zahraničí, čo všetko je možné prijať, či darovať a ako sa môžete stať súčasťou aj vy. Anna predstaví možnosti pre Slovensko a podelí sa aj o prvé skúsenosti s bezkontaktnými pokladničkami, ktoré im pomohla zabezpečiť VISA pre stan Dobrej krajiny na festivale Pohoda. Svet biznisu za svet tretieho sektora vymenila Anna pred piatimi rokmi, kedy začala pracovať v Nadácii Pontis. Spoluvytvárala 3 ročníky Fóra o firemnej filantropii a ocenenia Via Bona Slovakia. Rozvíja crowdfundingový program DobraKrajina.sk, cez ktorý už stovka organizácií vyzbierala spolu vyše 540 000 eur. V rámci individuálnej filantropie zastrešuje aj projekt Srdce pre Deti, zameraný na pomoc deťom s vážnym zdravotným a sociálnym znevýhodnením. Skúsenosti z komerčnej sféry prenáša do sveta neziskoviek, rada stavia veci na zelenej lúke. Aktuálne k takým výzvam patrí program pre veľkých darcov. A jej ročný syn Matúš.
Monika Jankovičová, Juraj Rizman
VIA IURIS Monika má v organizácii na starosti fundraising a komunikáciu s verejnosťou. Najviac ju baví práca s individuálnymi darcami, i keď bola k individuálnemu fundraisingu spočiatku skeptická. Jej doterajšie skúsenosti ukazujú, že aj na Slovensku je možné úspešne osloviť ľudí aj so zložitými témami a získať pravidelných darcov. Juraj bol jedným zo zakladajúcich členov tímu Greenpeace na Slovensku, pôsobil ako koordinátor Ekofóra a bol zakladajúcim členom Zelenej koalície. Ako bojovník, stratég a politický lobista sa podieľal na úspešných kampaniach proti navrhovanej ťažbe uránu, výstavbe uhoľnej elektrárne v Trebišove a prijímaní právnych predpisov o sanácii environmentálnych záväzkov. V roku 2015 bol strategickým poradcom Greenpeace v Chorvátsku počas úspešnej kampane proti navrhovanému ropnému prieskumu na Jadrane. V súčasnosti pracuje pre VIA IURIS. Kampaň Som za to! na podporu zrušenia Mečiarových amnestií podporilo v priebehu pár týždňov viac ako 84 000 ľudí. Stala sa tak najväčšou online podpisovou akciou v histórii Slovenska. Ako sa to podarilo? O priebehu kampane, práci s médiami a fundrasingovom rozmere vám porozpráva Juraj a Monika z VIA IURIS.
Hana Mlkvá
ČERVENÝ NOS Clowndoctors Hana pracuje pre Clowndoctors ako fundraiserka pre individuálnych darcov so zameraním na databázové spracovanie informácií v CRM systéme Salesforce a ich následné využitie pri direct mailingových kampaniach. V predchádzajúcich rokoch pôsobila v Prahe v neziskovom sektore ako fundraiserka pre individuálnych darcov v Domove Suy Ryder alebo ako koordinátorka dobrovoľníkov a grantová špecialistka v HESTIA, o. z. Ako sa nestratiť v darcovských dátach Stretnutie bude interaktívnou príležitosťou na zdieľanie skúseností, riešení, ale aj problematických okruhov z každodennej práce s CRM systémom Salesforce pri spracovávaní dát individuálnych darcov o.z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors. ​Z pozície fundraisera​ sa Hana ​podelí o vyše ročnú praktickú skúsenosť s implementáciou Salesforcu a postupným nasadzovaním vybraných funkcionalít. Čo sa zatiaľ veľmi osvedčilo a zjednodušilo prácu, čo sa nedarí a o čom snívajú, že sa v budúcnosti bude dať:).​
Tina Ličková
2FRESH Tina je CEO a zakladateľkou slovenskej pobočky 2FRESH, zameranej na human centered design – teda design pre ľudí, ktorý budú skutočne (vedieť) používať. V digitálnej branži sa pohybuje niekoľko rokov – začínala ako account managerka v Triade, neskôr viedla marketing v najväčšom slovenskom webhostingu – Websupporte. Jej profesnou láskou sa stalo UX – user experience, ktorému sa aj teraz venuje ako výskumníčka a facilitárka design-thinkingových workshopov. Tinina práca je založená na tom, že zisťuje reálne potreby ľudí, oddeľuje ich od ich nereálnych predstáv o tom, čo by používali či kupovali, a tak spolu so svojimi kolegami kreuje najmä digitálne produkty. Zákaznícky výskum je základ dobrej marketingovej stratégie, dobrého a výkonného webu i toho ako predať ideu ľudom, aby ju “kúpili” či jej venovali svoju pozornosť. Tina bude rozprávať najmä o tom, prečo výskum robiť, ako ho robiť čo najrýchlejšie a najlacnejšie a ako z neho budovať brandy, weby či kampane. Účastníci taktiež obdržia dotazník, podľa ktorého Tina prispôsobí svoju tému ich potrebám a želaniam, tak aby mal jej vstup prínos pre ich prax.
Daniel Rabina
Slovenské národné divadlo Daniel pôsobil ako televízny režisér v TV Luna, dramaturg a autor scenárov PR formátov v TV Markíza. Od roku 2007 sa venoval producentskej a marketingovej činnosti pre orchester Cigánski diabli a koncertnej činnosti. Od roku 2012 pôsobí v SND ako riaditeľ Centra marketingu. Je aktívny aj publikačne prostredníctvom elektronických médií, pre ktoré pripravuje články a blogy o opernom umení. SND sa od príchodu nového vedenia v roku 2012 v očiach verejnosti prezentuje ako otvorená a priateľská inštitúcia. Prostredníctvom spoluprác s mladými autormi, cez odvážnu dramaturgiu a otváranie svojich priestorov aj iným ako tradičným divadelným formám až po otvorenú podporu nezávislých médií a umeleckých inštitúcií postihnutých totalitnými zásahmi predsedu Banskobystrického VÚC. Aktuálnou výzvou v kontexte prepájania aktivít divadla s nezávislým prostredím sú dva projekty: projekt Nadačného fondu priateľov Činohry SND pri Nadácii otvorenej spoločnosti a spolupráca s platformou Slovensko.Digital pri verejnom obstarávaní nového webového sídla SND. Obidva príklady treba chápať aj s prihliadnutím na čerpanie finančných prostriedkov daňových poplatníkov. Kde nájsť zdroje na ich financovanie? Ako postupovať nielen transparentne, ale aj efektívne v kontexte ich ekonomického dosahu pre rozpočet SND? Podarí sa nám v spolupráci s tretím sektorom vytvoriť model spolupráce, inšpirujúci pre iné organizácie zriadené štátom? Aké sú plusy a mínusy takýchto spoluprác?
Zuzana Suchová, Lucia Štasselová
Zuzana pracovala dlhé roky v oblasti marketingu v rôznych medzinárodných spoločnostiach a v direct marketingovej agentúre. Online fundraisingu sa venovala v Divých makoch, dakujeme.sk a v súčasnosti pracuje ako fundraiserka a PR manažérka pre SAVIO, kde organizuje online kampane, napríklad Tehličku a Spojme sa pre Južný Sudán. Lucia spoluzakladala Nadáciu pre deti Slovenska a iniciovala Hodinu deťom – najznámejšiu fundraisingovú kampaň pre deti na Slovensku. Pracovala aj pre RTVS, Saleziánov či Nadáciu Pomoc jeden druhému, angažuje sa aj v Slovenskom centre fundraisingu a miestnej samospráve v Bratislave. Na stretnutí sa budeme rozprávať o aktuálnych trendoch v kampaňovaní a postrehoch z Campaigning Summitu vo Viedni:
  • Ako spraviť z fanúšika/zákazníka/podporovateľa.
  • Čo to znamená budovanie značky – napríklad takej Borussia Dortmund.
  • Prečo je dôležité testovanie.
  • Na čo nezabudnúť pri mobilizácii davu.
  • Nové platformy a trendy 2016.
  • Niečo o rozprávaní príbehov – storytellingu.
  • Ale najmä: „prečo na internete pozeráme mačky hrajúce na klavír“
Milan Ondič
29. stretnutie Klubu fundraiserov privíta Milana Ondiča, ktorý bude hovoriť o skúsenostiach s telefundraisingom. Milan sa špecializuje na komunikáciu prostredníctvom call centier, 4 roky vedie call centrum v občianskom združení Stonožka Ostrava. Začínal ako telefónny operátor, neskôr sa stal lídrom, vedúcim a koučom call centra. Jeho služby kouča telefónnych operátorov využíva niekoľko spoločností. Vytvoril tiež niekoľko projektov s upomienkovými darčekmi pre darcov. Na stretnutí sa budeme rozprávať aj o týchto témach:
  • Možnosti zriadenia call centra pre fungovanie telefundraisingu,
  • Telefónna databáza potencionálnych klientov a ich radenie,
  • Priebeh procesu komunikácie telefónny operátor – klient,
  • Ako získať klienta pre svoj projekt cez telefundraising,
  • Udržanie pravidelnosti komunikácie a stability finančných darov.
  • 28. stretnutie - Anna Podlesná, Nadácia Pontis (5.11.2015)
  • 27. stretnutie - Vlado Kurek, Triad advertising (17.9.2015)
  • 26. stretnutie - Igor Polakovič, Centrum pre filantropiu (4.6.2015)
  • 25. stretnutie - Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu (7.5.2015)
  • 24. stretnutie - Peter Řehánek, paravan interactive (5.3.2015)
  • 23. stretnutie - Jiří Krupa, Amnesty International ČR (5.2.2015)
  • 22. stretnutie - Peter Mészáros, 3lobit (6.11.2014)
  • 21. stretnutie - Martina Tvrdoňová, OZ WellGiving (18.9.2014)
  • 20. stretnutie - Petra Joklová, CRM pro neziskovky (5.6.2014)
  • 19. stretnutie - Richard Ďurana, INESS (3.4.2014)
  • 18. stretnutie - Marián Čaučík, eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí (6.3.2014)
  • 17. stretnutie - Anna Ghannamová, Šanca pre nechcených (6.2.2014)
  • 16. stretnutie - Jan Gregor, Hnutí Duha (7.11.2013)
  • 15. stretnutie - Pavel Hrica, Anna Podlesná, Nadácia Pontis (26.9.2013)
  • 14. stretnutie - Andrej Kiska, Dobrý anjel (6.6.2013)
  • 13. stretnutie - Marta Krejcarová, Slovenská sporiteľňa (4.4.2013)
  • 12. stretnutie - Igor Polakovič, Centrum pre filantropiu (7.3.2013)
  • 11. stretnutie - Lucia Boldizsárová, Katarína Hollanová, Červený nos Clowndoctors (7.2.2013)
  • 10. stretnutie - Ladislav Ďurkovič, Liga otcov (8.11.2012)
  • 9. stretnutie - Ingrid Kopčová, UNICEF Slovensko (20.9.2012)
  • 8. stretnutie - Marek Roháček, Občianske združenie Návrat (7.6.2012)
  • 7. stretnutie - Milan Hladký, Mačinga & Hladký (3.5.2012)
  • 6. stretnutie - Eva Kováčová, Liga proti rakovine (1.3.2012)
  • 5. stretnutie - Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu (2.2.2012)
  • 4. stretnutie - Ivana Potočňáková, Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska (1.12.2011)
  • 3. stretnutie - Juraj Hipš, Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica (22.9.2011)
  • 2. stretnutie - Ľuboš Tvrdoň, Komunitná nadácia Bratislava (9.6.2011)
  • 1. stretnutie - Lucia Štasselová, Nadácia pre deti Slovenska (7.4.2011)